Ми рекомендуємо розглядати можливість супроводження разом з етапом придбання ліцензії на використання програмного забезпечення. Наводимо наші думки з цього приводу, які засновані на чесності, досвіду та неупередженості.
Розробник хоче прив’язати мене до себе, щоб мати постійне надходження коштів
Багато хто вважає, якщо придбали програму та вона має гарантійний строк то - все, хай працює, навіщо витрачати ще додаткові кошти на її підтримку. От коли щось станеться, тоді і будемо вирішувати питання. На наш погляд, а головне, виходячи з нашого досвіду, це дуже помилкова точка зору не тому, що ми, безумовно, заробляємо на абонентській платі на постійній основі, а ось чому:
- Супроводження програмного забезпечення, особливо технологічного, частково подібне до страхування. Тобто частину коштів Ви платите за те, щоб Ваша діяльність з використанням автоматизованої системи раптово не припинилась у разі її виходу з ладу. Якщо Ви вже витратили кошти на придбання програм, навчання співробітників, створення власної бази даних, то економія на можливості допомоги розробника у разі виникнення нестандартної ситуації може дорого коштувати.
- Технологічні автоматизовані системи, які ми розробляємо, тісно пов’язані з законодавством та правилами внутрішнього та зовнішнього діловодства, будь-які зміни при цьому, потребують швидкої реакції та постійного регламентного оновлення програм.
- Системне програмне забезпечення постійно змінюється, виходять нові версії операційних систем, офісних пакетів, з’являються нові пристрої зі своїми операційними системами і це все теж потребує постійного регламентного оновлення.
- Коли розробник здійснює супроводження автоматизованої системи він повинен завжди тримати співробітників, які розуміються на тій версії системи, що встановлена у клієнта. І навіть якщо у майбутньому ця система не розвиватиметься, все одно, в будь-який момент, Ви зможете розраховувати на допомогу розробника. А тепер, уявімо, що супроводження немає та придбана автоматизована система в тій функціональності що є - Вас повністю влаштовує і Ви не збираєтесь змінювати комп’ютер, операційну систему, офісний пакет. І раптом щось трапиться, а до того часу може вже зістаритись і вийти на пенсію останній програміст, який пам’ятав про що та система.
Як вибрати план супроводження
З огляду на наш багаторічний досвід супроводження систем та відгуки наших клієнтів ми пропонуємо два варіанти супроводження (див. «Плани супроводження»), а саме:
- Перший (план В1) більш підходить для великих та середніх компаній, які потребують індивідуального налаштування програм та розробку нових функцій «під себе». Особливо цей план ефективний на етапі впровадження, коли кожен місяць по ходу впровадження треба швидко дороблювати якісь функції, змінювати шаблони документів та інше. Ефективність цього плану полягає в тому, що в план В1 входять щомісячні часи роботи програміста.
- Другий (план В2) є найбільш прийнятним для маленьких компаній, які користуються стандартною функціональністю програми і не потребують індивідуальних доробок. В цьому випадку, якщо треба щось змінити, то для цього спочатку визначається та узгоджується перелік змін, строки та їх вартість, потім підписується наряд, здійснюється передоплата робіт і тільки після цього розробник їх виконує. Безумовно це все займає час.
Крім того, можливо в залежності від потреб клієнта, змінювати та комбінувати обидва плани. Наприклад, перші місяці впровадження системи, коли змін особливо багато, здійснювати супроводження за планом В1, а потім, коли функціональність системи буде вже прийнятною, перейти на план В2.